Podstawa prawna:
Przyjmowanie  i rejestrowanie skarg i wniosków 
                                              § 1
3) skargi i  wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy instytucji) oraz adresu  wnoszącego – anonimy,
                                              4) skargi i  wnioski nienależące do kompetencji szkoły.
Kwalifikowanie  skarg i wniosków 
                                              § 2
Rozpatrywanie  skarg i wniosków 
                                              § 3
Rozpatrywanie  skarg i wniosków 
                                              § 4
Postanowienia  końcowe 
                                              § 5 
                                              Procedura  wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora szkoły  Nr
  
  Załącznik nr  1 
                                              ………………………………..
  (pieczątka szkoły)
  Protokół  przyjęcia skargi ustnej / wniosku ustnego nr ……………….. 
  w dniu ……………………….. 20…… r.
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              (nazwisko i  imię oraz stanowisko pracownika przyjmującego skargę/wniosek)
                                              ……………………………………………………….
         (nazwisko i imię osoby wnoszącej skargę/wniosek)
                                              ……………………………………………………….
                                              ……………………………………………………….
                                              ……………………………………………………….
                                              (adres i  telefon kontaktowy osoby wnoszącej skargę/wniosek)
                                              w/w  złożył(a) skargę/wniosek o następującej treści:
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              ………………………………………………………………………………………………….
                                              …………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………
                                              Do skargi /  wniosku załączono następujące dokumenty:
                                              ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………..                       …………………………………………….
             (miejscowość,  data)                                               (podpis osoby wnoszącej skargę)
                                                                                    …………………………………………….
                                                                                     (podpis pracownika przyjmującego skargę)
  Załącznik nr  2 
                                              ………………………………..
             (pieczątka szkoły)
  Notatka  służbowa 
                                              z  postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego przez
                                              ……………………………………………………………………….
                                              (imię i  nazwisko, stanowisko służbowe)
                                              w sprawie  skargi/wniosku nr ………… złożonej/go przez
                                              …………………………………………………..
   (imię  i nazwisko osoby wnoszącej skargę/wniosek)
   dotyczącej  (wskazać zarzuty):
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              W takcie  postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              Na podstawie  przeprowadzonych czynności ustalono (podać stan faktyczny i odniesienie do  stanu prawnego z podstawą prawna):
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              W czasie  badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              Wobec  powyższego należy:
                                              …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………..                 ………………………………………………..    
                        (data)                                                                              (podpis)
  Załącznik nr  3 
                                              ………………………………..
             (pieczątka szkoły)
| Imienny wykaz osób uprawnionych do rozpatrywania skarg i wniosków | ||
| dyrektor szkoływicedyrektor szkołyosoby upoważnione przez dyrektora szkoły: | ||
| Imię i nazwisko osoby uprawnionej do rozpatrywania skargi | Stanowisko służbowe | Numer rozpatrywanej skargi | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
Załącznik nr  4 
                                              ………………………………..
             (pieczątka szkoły)
  Zalecenia po  rozpatrzeniu skargi/wniosku 
                                              dla  ……………………………………………………………………………………………
                                              (imię i  nazwisko nauczyciela/pracownika, stanowisko służbowe)
                                              w związku ze  skargą/wnioskiem nr ………… z dnia ………………………………….……
                                              w sprawie: …………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              Treść  zalecenia:
                                              ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              Termin  kontroli wykonania zaleceń:
                                              ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
                                              ………………………                                            ……………………………………………..
               (data)                                                                                        (podpis   rozpatrującego skargę)
                                                                                   ……………………………………………..
                                                                                                   (podpis  nauczyciela/pracownika – adresata zaleceń)
  Załącznik nr  5 
  REJESTR  SKARG I WNIOSKÓW
| Lp. | Data wpływu skargi/wniosku | Data rejestrowania skargi/wniosku | Adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę / wniosek | Treść skargi / wniosku | Termin i sposób załatwienia skargi/wniosku | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
| 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | 
Załącznik nr 6 
                                              ZAWIADOMIENIE  O SPOSOBIE ZAŁATWIENIA SKARGI/WNIOSKU 
                                              Pan/i
                                              ………………………………………………………………………………………………..
                                              Dyrektor XV  Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie zawiadamia na podstawie procedury  przyjmowania i rozpatrywania skarg w XV Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, że  skarga z dnia ………………………………………………………………………………….
Skarga  została rozpatrzona w następujący sposób:
                                              …………………………………………………………………………………………………..
                                              …………………………………………………………………………………………………..
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              Do  wiadomości
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                                                                      ………………………………..
                                                                                                                        podpis i pieczątka Dyrektora
  Załącznik nr  7 
  ZAWIADOMIENIE  O NIEMOŻNOŚCI ZAŁATWIENIA SKARGI/WNIOSKU                     W  TERMINIE 
                                              Pan/i
                                              …………………………………………………………………………………………….…..
                                                                                                                                            .        
                                              Dyrektor XV  Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie zawiadamia na podstawie procedury  przyjmowania i rozpatrywania skarg w XV Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, że  wniosek  z dnia ………………………………………………………………….………….…
                                              w sprawie:
                                              …………………………………………………………………………………………….……
                                              Nie może być  załatwiony w terminie przewidzianym w procedurze  przyjmowania                                    i rozpatrywania skarg  w XV Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie
                                              ponieważ:
                                              …………………………………………………………………………………………………..
                                              …………………………………………………………………………………………………..
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              W celu  rozpatrzenia tego wniosku zostały podjęte następujące czynności:
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              Przewidywany  termin załatwienia wniosku:
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              O sposobie  załatwienia wniosku w tym terminie zostanie Pan/i zawiadomiony/a odrębnym
                                              pismem.
                                              Do  wiadomości
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                              ……………………………………………………………………………………………………
                                                                                      ………………………………..
                                                                                                                        podpis i pieczątka Dyrektora
Al Dygasińskiego 1530-820 Kraków